유럽 시장은 넓고 복잡하며 글로벌 상품 구매 프로그램 성공에 있어 중요한 부분을 차지하고 있습니다. 당신이 다른 나라, 언어권, 시간대, 그리고 리테일 시장에서 왔다면 올바른 IP나 브랜드 에이전트를 찾는 것은 벅찬 일일 수 있습니다. 이에 에이전트를 지명하기 전에 어떤 것을 살펴보고 물어볼 지에 대해 여러분과 이야기를 나누어보고자 합니다. 이를테면 작은 라이선싱 에이전시와 큰 라이선싱 에이전시 중에 어떤 것을 택해야 할까요? 범 유럽 에이전시를 선택하는 게 유럽 각국에 개인 에이전트를 하나씩 두는 게 나을까요? 당신의 브랜드 지속성과 잠재 수익 최대화를 위한 에이전트를 선택하는 데에 있어 위험을 최소화하는 방법에 대해 말해볼 것입니다. 라이선싱 에이전트와 라이선서의 입장에 있어봤던 제 경험을 통해 올바른 방향으로 갈 수 있게 하는 통찰, 경험, 그리고 중요한 포인트들에 대한 지식을 공유할 것입니다. 강연에 참석하셔서 라이선싱 에이전트 지명에 있어 실용적이고 실질적인 단계들에 대해 배워봄으로써 브랜드의 효과를 더해보세요.
The European market is large, complex and a key part of a successful global merchandising program. Finding and appointing the right agent for your IP/brand can be a daunting business when you’re in different countries, languages, time-zones, and retail markets. I’ll discuss what to look for and ask an agent before appointing them? Do you choose a small or large licensing agency? Is a pan-European agency better than having individual agents in each European country? How to take the risk out of finding the right agent who will develop your brand’s longevity and maximize its revenue potential. Having been both a licensing agent and a licensor – I’ll share insight, experiences and key tools which can help you navigate the right course. Come and learn some practical and actionable steps on how to appoint a licensing agent and get the best for your brand.
글로벌 엔터테인먼트 기업에서 25년 동안 IP 개발 빛 수익화 업무를 담당해온 경험을 바탕으로, IP를 관리하고 최대화할 수 있는 최선의 단계들에 대한 지식을 공유하고자 합니다. 당신은 브랜드를 창조하고 설립하는 데에 많은 시간, 돈, 노력을 투자했지만 어떻게 IP 권리를 유지하고 수익 창출의 잠재성을 최대화시킬 수 있을까요? 지속성 있는 라이선싱 프로그램을 만드는 방법은 무엇일까요? 본 강연은 이러한 질문들에 대한 대답을 모색하는 과정을 통해 브랜드를 보호하고, 방송 관계자부터 라이선싱 에이전트 이르는 잠재적 파트너들과 딜 협상 방법, 지속성 있는 라이선싱 계획을 수립하는 방법 등에 대해 도움을 주고자 합니다. 따라서 본 강연은 브랜드를 창조, 소유하고 있거나 라이선싱 계획을 갖고 있거나 IP 권리를 활용한 수익창출을 목표로 하고 있는 모든 사람들을 대상으로 합니다. IP 관리 및 수익창출을 위한 실질적이고 수행가능한 단계들을 배워보세요.
After more than 25 years of developing and monetizing IP for leading global entertainment companies I’ll share with you the best steps to ensure you retain and maximize your IP. You’ve put a lot of time, money and effort into creating and establishing your brand, how do you retain those IP rights and maximize the revenue potential? How do you develop a licensing program with longevity? Do you need to share revenue to ensure the best broadcast platform? This seminar will answer those questions and help you identify ways to protect your brand, negotiate the best deal with potential partners; from broadcasters to licensing agents and how to develop a licensing plan with longevity. This seminar is for anyone who has created or represents a brand and wants to license it out, maximize the revenue and retain their rights. Come and learn some practical and actionable steps you can take to help get you retain and maximize your IP rights.